W ramach uczczenia stulecia odzyskania niepodległości przez naszą ojczyznę uczniowie naszej szkoły wzięli udział w „Harcerskim biegu patrolowym śladem miejsc pamięci narodowej w Sępólnie Kraj.”. Uczestnicy zostali podzieleni na 2 grupy. Wyposażeni w mapy i zadania wyruszyli ze szkoły w wyznaczonym kierunku. Pierwsza grupa z opiekunem p. Karoliną Wargin miała do wykonania następujące zadania:odczytać informacje z tablicy umieszczonej w kościele dotyczącej działalności i śmierci księdza proboszcza Emanuela Grudzińskiego;oddać hołd i zapalić znicze na grobach żołnierzy pochowanych przy kościele; odnaleźć na cmentarzu parafialnym miejsce pochówku żołnierzy z II wojny światowej i zapalić znicz; przy pomocy mapy odnaleźć wskazany punkt i zrobić zdjęcia panoramy miasta.Grupa druga wraz z opiekunem p. Hanną Czerwińską miała do wykonania następujące zadania:zapoznać się z treścią tablicy umieszczonej na froncie szkoły i wypisać najważniejsze informacje;na pomniku znajdującym się na placu Wolności odnaleźć informacje o miejscach kaźni i ilości ofiar z okresu II wojny światowej. Zapalić znicz;zapoznać się z historią pomnika Wdzięczności dla Chrystusa Króla. Wypisać najważniejsze informacje znajdujące się na tablicy, zapalić znicz;odnaleźć cmentarz żołnierzy radzieckich, zapoznać się z historią prowadzonych działań wojennych na terenie Sępólna Kraj. Zapalić znicz.Następnie obydwie grupy ruszyły w kierunku Eko-bazy.
Na miejscu uczestnicy patrolu mieli za zadanie odszukać ukryte „skarby”. Zadanie to wywołało wiele radości i zaagnażowania ze strony uczniów. Największy skarb odnalazł Dominik Okazało się, że była to flaga Polski. W nagrodę otrzymał 1 kg cukierków. Na zakończenie uczestnicy przy wspólnym posiłku dzielili się wrażeniami z odbytego biegu.Efektem działań obydwu grup było przygotowanie wystawy dotyczącej życia i działalności księdza Emanuela Grudzińskiego, która została zaprezentowana na auli szkolnej.Uczniowie aktywnie uczestniczyli w realizacji i podsumowaniu projektu. Wykazali się znajomością miejsc pamięci narodowej w Sępólnie. W trakcie realizacji zadań prezentowali patriotyczną postawę. W ramach podsumowania uczniowie przystąpili do rozwiązania testu dotyczącego życia i działalności księdza Emanuela Grudzińskiego.
I miejsce zajął Paweł Abramczyk zdobywając 16 punktów na 17 możliwych.
II miejsce zajął Mariusz Łubecki zdobywając 15 punktów na 17 możliwych.
III miejsce zajął Paweł Czajkowski zdobywając 14 punktów na 17 możliwych.
Leave a Comment