Ruch rozwijający, Weronika Sherborne, świadomość – to tylko kilka haseł wprowadzających w tematykę spotkania, które odbyło się 7 kwietnia bieżącego roku z inicjatywy zespołu przedmiotowo- problemowego ds. edukacji wczesnoszkolnej oraz zespołów edukacyjno-terapeutycznych. Zaproszone osoby, to jest rodzice z dziećmi oraz nauczyciele, mieli okazję spędzić wspólnie popołudnie, doświadczając na sobie radości jaka płynie z ruchu.
Zajęcia miały na celu przede wszystkim ukazanie korzyści jakie płyną ze stosowania metody ruchu rozwijającego. Prowadząca zajęcia pani Dorota Jendrzejek wyjaśniła założenia wspomnianej metody i poszczególne elementy oraz charakter następujących po sobie aktywności. Byłyby to jednak tylko puste słowa, gdyby nie praktyka, bo przecież człowiek uczy się przez doświadczanie. I w ten właśnie sposób odbyła się część praktyczna. Dzieci wraz ze swoimi rodzicami, opiekunami rozwijały świadomość siebie, świadomość orientacji przestrzennej, umiejętność współpracy w grupie. Była to też świetna okazja do uaktywnienia spontaniczności oraz pobudzenia działań kreatywnych.
Leave a Comment