Dnia 26.IV z inicjatywy p. Aleksandry Kłodzińskiej odbyły się w naszym ośrodku zajęcia z dogoterapii dla uczniów z autyzmem. Dogoterapia to metoda wspomagania rehabilitacji i terapii, w której istotną rolę odgrywa odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies. Zajęcia prowadzone były przez panią psycholog, superwizor, dogoterapeutkę Aleksandrę Gawin, a towarzyszyła jej suczka Birma. W trakcie pierwszego spotkania uczniowie powoli przyzwyczajali się do bezpośredniego kontaktu z psem poprzez głaskanie lub poprzez zmniejszanie odległości psa od dziecka. Dla niektórych uczniów była to okazja do pierwszego, tak bliskiego kontaktu z psem, a tym samym sytuacja,w której mieli możliwość niwelowania własnych lęków i pokonywania strachu. Bezpośredni, fizyczny kontakt z psem dał możliwość uczniom stymulowania i regulowania wszystkich zmysłów. W trakcie zajęć dzieci doskonaliły koncentrację uwagi oraz koordynację wzrokowo- ruchową, chociażby podczas głaskania, karmienia czworonoga czy prowadzenia na smyczy. Ponadto ćwiczyliy i doskonalili umiejętności komunikacyjne, w tym przy pomocy alternatywnych form komunikacji np. gestów makaton czy symboli graficznych PCS. Zajęcia ponadto nastawione były na usprawnianie w obszarze poznawczym. Kształtowana była umiejętność porównywania elementów budowy ciała człowieka i psa. Każde z wykonywanych ćwiczeń było dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka, jego możliwości oraz samopoczucia i dyspozycji w danym dniu. Wspólne zadania i zabawy z psem terapeutą wywołały mnóstwo radości i emocji. Już nie możemy doczekać się kolejnego, majowego spotkania.
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.